σπίτι αρχιτεκτονική διακόσμηση τέχνες πρόσωπα αρχιτέκτονες διακοσμητές διακοσμητικά άρθρα θέσεις προτάσεις




caneplex
lacomar pisani



Δημήτρης Κοροβέσης


Εικονοθέσεις

"...αντιπαραθέτει τη φρεσκάδα του ελληνικού χιούμορ, την ικμάδα μιας καθαρής ελληνικής σκέψης..."
σπίτι, αρχιτεκτονική, διακόσμηση
Τσάντα για τα μπάνια της σκέψης (Ξύλο, πανί, ακρυλικά 44Χ99Χ44cm) Στις διακοπές, η τσάντα του μπάνιου της μαμάς, ήταν μια ανεξάντλητη πηγή. Οι βαλίτσες του Ακριθάκη, μου ξαναζωντανεύουν αυτήν την ανάμνηση. Κάθισα επάνω σε αυτήν την αίσθηση, δεν ήταν πιασμένη υποκρίθηκα.
σπίτι, αρχιτεκτονική, διακόσμηση
Φαντασιακή Εύα ( Ξύλο, πανί, ακρυλικά, 48Χ93Χ45cm) Απ’ όλες τις καρέκλες που σχεδίασα, αυτή είναι η πιο φαντασιακή. Ο μάστορας δεν μπορεί παρά να φαντασιώθηκε για να τη φτιάξει μα και όσες φίλες την είδαν στο εργαστήρι μου, με ρώτησαν για τη λειτουργικότητά της. Εμένα πάλι, μ’ αρέσουν τα μήλα.
σπίτι, αρχιτεκτονική, διακόσμηση
Κέντρο- απόκεντρο Μια έκφραση που επινοήθηκε στις μεταπολιτευτικές δεκαετίες της αστυφιλίας την ίδια περίπου εποχή που δημιουργήθηκε και η καρέκλα. Τώρα που πετιούνται αυτές οι καρέκλες, λέτε να χάσουμε και αυτό το μοναδικό προνόμιο (να είμαστε κέντρο- απόκεντρο εννοώ) που μας γλίτωνε από τόσους μπελάδες; Εγώ πάντως, διέσωσα την καρέκλα, μαζί και την έκφραση της εποχής της.
σπίτι, αρχιτεκτονική, διακόσμηση
Αποπαράδοση (χωρίς κενό) Δεν ξέρω γιατί, η παράδοση στη χώρα μας μοιάζει απλησίαστη. Παράδοξο, αλλά σκεφθείτε, ότι κανείς δεν παίζει μαζί της, μόνον τη σέβονται και ανάβουν καβγάδες παραθυράτοι, για τους λίγους βλάσφημους που τολμούν να τη μετουσιώσουν στην εποχή μας. Αυτό δημιουργεί ένα κενό και όχι μια συνέχεια (δεύτερο παράδοξο). Aπό παράδοση... έφτασε στα χέρια μου αυτή η καρέκλα και σκέφτηκα να της αφαιρέσω το κενό.
σπίτι, αρχιτεκτονική, διακόσμηση
Αυτή, είναι μια καρέκλα; (Ξύλο, πανί, ακρυλικά, 42.5Χ93Χ42cm) Ο Μαγκρίτ αποφάνθηκε για μια πίπα ότι δεν είναι, εγώ αναρωτήθηκα για μια καρέκλα εάν είναι. Ο Πικάσο είχε πει ότι το θέμα δεν είναι να ψάχνεις, αλλά να βρίσκεις. Με άλλα λόγια αυτό που αναδύεται σε ένα έργο είναι μια αποκάλυψη και για τον ίδιο τον καλλιτέχνη. Έτσι ξεπήδησε ο κώλος στην καρέκλα μου.
σπίτι, αρχιτεκτονική, διακόσμηση
σπίτι, αρχιτεκτονική, διακόσμηση
σπίτι, αρχιτεκτονική, διακόσμηση
Εσωτερικός εξωτισμός (Ξύλο, πανί, ακρυλικά, 42.5Χ99Χ42cm) Παραδοσιακή καρέκλα με επαμφοτερίζον σεμεδάκι πλαισιωμένο από μεξικάνικα και αφρικάνικα μοτίβα. Μην αγγίζετε, τσιμπάει.
Ο Δημήτρης Κοροβέσης μεταφέρει ένα ερώτημα στον θεατή, στο οποίο επιχείρησαν να απαντήσουν οι σουρεαλιστές και οι καλλιτέχνες της ποπ: η αποστασιοποίηση μας επιτρέπει να ξεχάσουμε ή να αγνοήσουμε το πρωτότυπο;
Σ’ αυτό, οι πρώτοι απάντησαν μέσω της αυτόματης γραφής και της ερμηνείας των ονείρων μεταμφιέζοντας ή μεταμορφώνοντας το αντικείμενο οι δεύτεροι, υιοθέτησαν την αναπαραγωγή της έτοιμης εικόνας (ready made) φροντίζοντας στην τεχνική επεξεργασία να προσθέσουν απρόβλεπτα στοιχεία χωρίς να κρύψουν την ταυτότητα.[1]
Για τον Δημήτρη Κοροβέση υπάρχει και ένας τρίτος δρόμος, όταν στα ψυχαναλυτικά αινίγματα των σουρεαλιστών και την μεγαλειώδη ελαφρότητα των καλλιτεχνών της ποπ, αντιπαραθέτει τη φρεσκάδα του ελληνικού χιούμορ, την ικμάδα μιας καθαρής ελληνικής σκέψης ενημερωμένης και κριτικής που βρίσκει το στόχο της στο συνταίριασμα του όμορφα μεταποιημένου αντικειμένου με τον παιχνιδιάρικο λιτό, εν είδη αποφθέγματος, τίτλο.
Ίσως επειδή στις μέρες μας περισσότερο από άλλες περιόδους είναι επιτακτική η ανάγκη για τη σαφήνεια παρά για την αμφισημία του καλλιτεχνικού έργου, τον Δημήτρη Κοροβέση δεν το ενδιαφέρει να ξεφύγει από τον κόσμο της πραγματικότητας στον κόσμο της φαντασίας, ούτε να περιπλανηθεί άσκοπα και μόνον σε μνήμες συναισθημάτων.
Όταν μάλιστα γνωρίζουμε ότι τα σύγχρονα έργα τέχνης είναι αυτόματα εγκεφαλικές εικόνες γνώσης και κριτικής οξυδέρκειας που αντιπροσωπεύουν τον κόσμο της Πληροφοριακής Αγοράς ο Δημήτρης Κοροβέσης δείχνει ότι απολαμβάνει να αποκρυπτογραφεί την έκφραση εξίσου με το να δημιουργεί παραλλαγές εννοιολογικής μετα-ποπ θεματογραφίας.


Γιάννης Κολοκοτρώνης
Επίκουρος Καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης
ΔΠΘ - Τμήμα Αρχιτεκτόνων-Μηχανικών
σπίτι, αρχιτεκτονική, διακόσμηση

φωτογραφίες: Δημήτρης Κοροβέσης