σπίτι αρχιτεκτονική διακόσμηση τέχνες πρόσωπα αρχιτέκτονες διακοσμητές διακοσμητικά άρθρα θέσεις προτάσεις




caneplex
lacomar pisani



ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΝΙΔΑΣ


Γλυπτική

σπίτι, αρχιτεκτονική, διακόσμηση
σπίτι, αρχιτεκτονική, διακόσμηση
σπίτι, αρχιτεκτονική, διακόσμηση
σπίτι, αρχιτεκτονική, διακόσμηση
σπίτι, αρχιτεκτονική, διακόσμηση
σπίτι, αρχιτεκτονική, διακόσμηση
σπίτι, αρχιτεκτονική, διακόσμηση
σπίτι, αρχιτεκτονική, διακόσμηση
Στην γλυπτική του Κώστα Ανανίδα φαίνεται καθαρά ότι ο πυρήνας των προσπαθειών του στέκεται η ανθρώπινη μορφή, ενώ καθοριστικό ρόλο στην καλλιτεχνική του δημιουργία διαδραματίζει η μελέτη εκ του φυσικού. Είναι από τους ελάχιστους γλύπτες της γενιάς του (γεν. 1964) που επιμένει σε μια μορφή τέχνης που δεν έχει αποκόψει τους δεσμούς της με την παράδοση.
Η μαθητεία του στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας με δάσκαλο τον Δημήτρη Καλαμάρα και η αγάπη του για την Αρχαία Ελληνική Τέχνη είναι οι βασικές επιρροές στο έργο του. Θεωρεί επίσης την διαθήκη του Ροντέν ως πολύτιμο πνευματικό εργαλείο για τους γλύπτες αλλά και τους φιλότεχνους. Σε μία εποχή η οποία χαρακτηρίζεται από την ταχύτητα και την τυποποίηση, το ενδιαφέρον για την παράδοση και τις κλασσικές αξίες της τέχνης είναι απαραίτητο ως αντίβαρο για την αισθητική ισορροπία μας. Το σχέδιο είτε ως αυτόνομη μορφή έκφρασης είτε ως άσκηση είναι η βάση της εικαστικής δημιουργίας. Η τέχνη της γλυπτικής είναι από την φύση της σιωπηλή. Εκφράζεται μέσα από την «ακινησία» της αδρανούς ύλης. Η προσπάθεια για την «τελειότητα» της μορφής με απλά και ουσιαστικά μέσα είναι το ζητούμενο για τον καλλιτέχνη.
*Ο ίδιος αναφέρει: [….Προσπαθώ να διατυπώσω με καθαρότητα τις ιδέες μου και τις εντυπώσεις μου στο έργο ώστε να ελκύει τον μυημένο και απαιτητικό θεατή και να αγγίζει τον αμύητο. Ακόμα και οι πλαστικές αδυναμίες και ατέλειες να συμπεριλαμβάνονται με τρόπο ειλικρινή χωρίς επικαλύψεις. Έννοιες όπως: Αρμονία, Μέτρο, Ρυθμός, ισορροπία όγκων ή σχημάτων υλοποιημένες με το σημείο, τη γραμμή και το επίπεδο προσδιορίζουν την ποιητική της εικόνας.
Αυτές είναι και οι αναφορές που δημιουργούν τις προϋποθέσεις να ασκηθεί εμπεριστατωμένη κριτική και η δυνατότητα σύγκρισης στο εικαστικό έργο.
Αλλιώς έχουμε μία αφηρημένη φιλολογική προσέγγιση. …Από πλαστικής άποψης το ανθρώπινο σώμα είναι μια ανεξάντλητη πηγή οπτικών πληροφοριών. Νιώθω την ίδια χαρά στο πλάσιμο μιας στατικής και «άκαμπτης» φιγούρας αλλά και στη δυναμική των αντίρροπων κινήσεων και εντάσεων. Προσπαθώ να δίνω μνημειακό χαρακτήρα ακόμα και στα μικρής κλίμακας γλυπτά μου. Η γλυπτική πρέπει κατά κύριο λόγο να είναι χρηστική, να βρίσκει τη θέση της στο δημόσιο χώρο και να συνδιαλέγεται με τους αποδέκτες της. Ο ανθρωποκεντρικός χαρακτήρας του έργου μου αποσκοπεί και σ’ αυτόν τον ρόλο.
Απεικονίζω τον άνθρωπο γυμνό απαλλαγμένο από ενδυματολογικές ταυτότητες που δίνουν εθνολογικό και πολιτισμικό χαρακτήρα. Το ηρωικό στοιχείο έχει να κάνει με τα αρχέτυπα σύμβολα. Ο ήρωας όπως τον αντιλαμβάνομαι (σύμφωνα με την Ελληνική μυθολογία) προσπαθεί να υπερβεί τον εαυτό του έχοντας γνώση των ορίων του. Δεν παγιδεύεται σε μεταφυσικές δοξασίες, αμφισβητεί, στοχάζεται και κυρίως μάχεται.]
Όσο πιο προσεκτικά παρατηρούμε την φύση και εμβαθύνουμε στις μορφές και στον πλούτο των εικόνων τόσο πιο καλά κατανοούμε αλλά και αισθανόμαστε δέος μπροστά στο έργο των σημαντικών δημιουργών της Αρχαιότητας και της Αναγέννησης. Ο Ανανίδας πιστεύει ότι αυτή η ουμανιστική παράδοση είναι διαχρονική. Ως κληρονομιά μπορεί να αποτελεί έμπνευση αλλά και στήριγμα σε κάθε πνευματική αδυναμία του σύγχρονου καλλιτέχνη.
από την συνέντευξη στο “culture”
σπίτι, αρχιτεκτονική, διακόσμηση

φωτογραφίες: Όμορφη Πόλη