σπίτι αρχιτεκτονική διακόσμηση τέχνες πρόσωπα αρχιτέκτονες διακοσμητές διακοσμητικά άρθρα θέσεις προτάσεις




caneplex
lacomar pisani



ΦΑΛΑΤΑΔΟΣ ΤΗΝΟΣ
Το παλιό καφενείο σε νέα καρριέρα
Καφενείο συνεχίζει εικαστικά.

Το παλιό σιδεράδικο και μετέπειτα καφενείο του διατηρητέου χωριού Φαλατάδος στην Τήνο, συντηρήθηκε και αναπαλαιώθηκε από την ζωγράφο Ρένα Νίκολη, η οποία κατόρθωσε σε 30 μόλις τετραγωνικά να δημιουργήσει ένα ονειρικό περιβάλλον με εφόδια την ζωγραφική, την αισθητική και την αγάπη της για τον τόπο και το συγκεκριμένο κτίσμα. Η αναπαλαίωση έγινε με την βοήθεια του ντόπιου Γιάννη Βιδάλη. Κατασκευαστικά το κτίσμα διατηρήθηκε ώς είχε και διασώθηκαν όλα τα στοιχεία που είχαν αντέξει. Τα ανεπανόρθωτα φθαρμένα (όπως πχ η πόρτα) αντικαταστάθηκαν από ακριβή αντίγραφα.
Το παλιό καφενείο χτισμένο σε ένα κεντρικό σταυροδρόμι αποτελούσε σημείο καθημερινής συνάντησης κάτι που συνεχίζεται μέχρι σήμερα.
Εξωτερικά διατηρήθηκαν και αναδείχθηκαν όλα τα γλυπτικά στοιχεία του σπιτιού, όπως πχ οι μοναδικές σκάλες, τα παράθυρα, τα σιδερένια κάγκελα και φυσικά η υφή της τοιχοποϊίας.

Διατηρήθηκε επίσης στο ακέραιο η σχέση του με την γειτονιά, τόσο σαν μορφή, όσο και με την έννοια του συνεχούς συνόλου. Εσωτερικά η ζωγράφος με την τεχνική του trompe l' oiel (ξεγέλασμα του ματιού, οφθαλμαπάτη) εξαφάνισε τον ένα τοίχο ζωγραφίζοντας πάνω του... αυτό που υπάρχει απ' έξω. Έτσι το τοπίο μέσα από το παράθυρο συνεχίζεται και γύρω από αυτό εσωτερικά. Με την ίδια τεχνική σε άλλα σημεία του σπιτιού δημιουργήθηκαν διάφορα στοιχεία όπως φυτά, η αληθοφάνειά των οποίων ισχυροποιείται σημαντικά από την ποιότητα της ζωγραφικής αλλά και από πραγματικά φυτά του ίδιου είδους που συμπλέκονται με την ζωγραφική. Το σπίτι, εξαιρετικά φροντισμένο μέσα και έξω, κρύβει σε κάθε του γωνιά, σε κάθε ματιά μια ακόμα έκπληξη. Αποτελεί ένα σπάνιο δείγμα καλοδιατηρημένου παραδοσιακού κτίσματος που ξεφεύγει εντελώς από την φύση του παραδοσιακού, και που κατορθώνει με μια σκηνογραφική προσέγγιση να είναι σήμερα τελέιως μοντέρνο, παραμένοντας πάντοτε αυτό που πραγματικά είναι.

Κείμενο - Φψτογραφίες: Λευτέρης Μιαούλης- Κυριακή Ντοβίνου