σπίτι αρχιτεκτονική διακόσμηση τέχνες πρόσωπα αρχιτέκτονες διακοσμητές διακοσμητικά άρθρα θέσεις προτάσεις




caneplex
lacomar pisani



Η κεραμική του Στέλιου Γκίκα

 

Το εργαστήριο Κεραμικής Ύρια ξεκίνησε το 1977 από το Στέλιο Γκίκα και την Μονίκ Μελού. Από μικρό εργαστήριο το 1977 έχει γίνει σήμερα διεθνώς γνωστό με σημαντικό μέρος της παραγωγής του να εξάγεται στο εξωτερικό..

σπίτι, αρχιτεκτονική, διακόσμηση

Πώς έγινε η αρχή:

«Με 500.000 δρχ. Από την Αγροτική Τράπεζα πήραμε ένα φούρνο και κάναμε ένα εργαστήρι στην Παροικιά. 7 χρόνια μείναμε εκεί πριν ανέβουμε στο Κόστος. Μας λέγανε τρελούς που φεύγουμε από την Παροικιά, αλλά πιστέψαμε στο έργο μας και στον εαυτό μας. Ενταχθήκαμε στο Ν. 1262/82 και φτιάξαμε τον χώρο παραγωγής. Άρχισε η παραγωγή να προσαρμόζεται στις ανάγκες της αγοράς. Βασικά αντικείμενό μας ήταν η παραγωγή χρηστικών αντικειμένων. Σήμερα οργανώνουμε σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση Διεθνή Συμπόσια προκειμένου να αναδειχθεί η πολιτιστική κληρονομιά του Ελληνικού Χώρου και την ανταλλαγή απόψεων τεχνιτών από τρίτες χώρες (Συμπόσιο Κεραμικής 2005)

Αρχικά το εργαστήρι ξεκίνησε να διαπραγματεύεται το Design που προσδιόριζε ιστορικά το Αιγαίο. Μια βόλτα στα μουσεία μας έδειχνε ποιές είναι οι ανάγκες της αισθητικής που διαπραγματευεται ο καλλιτέχνης στο Αιγαίο. Το χταπόδι που διακοσμούσε κάποτε αγγεία μινωικά είναι το πρώτο θέμα που ξαναβλέπει το εργαστήριο και το εντάσσει στις νέες αισθητικές ανάγκες. Ομοίως με τις φόρμες. Αυτές οι σχεδιάσεις έχουν ιδιαιτερότητα να μην είναι εύκολα αποδεκτές κατά την πρώτη τους παρουσία. Μετά από κάποιο χρόνο (έως και 10 χρόνια) γίνονται αποδεκτά και εμπορεύσιμα. Η πολυτέλεια του εργαστηρίου να έχει και Designer (τον Στέλιο) και τεχνικό (την Μονικ) επιτρέπει να είναι αναγνωρίσιμο λόγω της ταυτότητας που έχει δημιουργήσει. Πριν από 5 χρόνια αρχίσαμε να πηγαίνουμε προς το stoneware για μεγαλύτερη αυθεντικότητα. Στον εκθεσιακό χώρο άρχισαν να συμμετέχουν αντικείμενα της ίδιας ποιότητας, επίσης χρηστικά από άλλους καλλιτέχνες.

φωτογραφίες: Κυριακή Ντοβίνου